פירה חלבי

⬇️ דילוג למתכון


אין יותר כייף מפירה מפנק, ואם הוא חלבי וקרמי מבחינתי זה בכלל חגיגה.

את הפירה אני אוהבת להכין מתפוחי אדמה מזן נשיקות (Blue Belle) שהם בעלי מרקם וטעם טובים במיוחד.

הם נקראים נשיקות בגלל הכתמים אדומים-סגולים שעל הקליפה.

כמובן שתוכלו להכין מכל זן של תפוחי אדמה, ההמלצה שלי היא זן עם קליפה אדומה או זן נשיקות.


חשוב לי להדגיש- שמנה סטנדרטית מכילה כמות פחמימות נכבדת ולכן אם אתן אוכלות במסגרת תזונת סוכרת הריון, אפשר לאכול מנה שהיא עשירית מהמתכון כולו (30 גרם פחמימה).

ממליצה במקרה של סוכרת הריון לשלב פירה מכרובית. את הפירה כרובית מכינים באופן זהה לתפוח האדמה ואפשר להכין אותו יחד עם תפוחי האדמה כפירה אחד, או כפירה כרובית בלבד (0 פחמימה גלויה) יש להוסיף מעט פחות שמנת במקרה ועושים עם כרובית.



מתכון פירה חלבי

זמן הכנה: 10 דקות | זמן כולל- 50 דקות | כמות: 4-5 מנות תוספת | סוכרת הריון | פליאו | ללא גלוטן | ללא סוכר


חישוב פחמימות במתכון לסוכרת הריון (4 מנות)-

פחמימות גלויות: 300 גרם למתכון כולו | 75 גרם ליחידה

נטו פחמימות: 304 גרם למתכון כולו | 76 גרם ליחידה


מה צריך?

1.5 קילו תפוח אדמה

100 גרם חמאה

150 מ״ל שמנת להקצפה 38% שומן

מלח


איך מכינים?

קולפים את תפוחי האדמה וחותכים לקוביות בינוניות גדולות.



שמים את תפוחי האדמה בסיר גדול ומכסים במים קרים עד לגובה של 2-3 ס״מ מעל תפוחי האדמה.

מבשלים על אש חזקה במשך כ40 דקות עד ריכוך מלא. מוסיפים עוד מים במידת הצורך.

מומלץ להשאיר כף עץ בתוך הסיר כדי למנוע מהמים לבעבע ולגלוש מהסיר.



כשתפוחי האדמה התרכחו, מסניים אותם מהמים בעזרת מסננת.



מועכים בעזרת מועך פירה רגיל, או בעזרת מועך פירה כמו שאני משתמשת ותוכלו לראות בתמונה, שיוצר מרקם אקסטרה חלק וקרמי.



מחממים את החמאה והשמנת יחד בסיר עד רתיחה קלה (לשים לב שלא גולש, זה קורה בשניה של חוסר תשומת לב)

ומערבבים יחד עם הפירה בעזרת מועך פירה רגיל או כף עץ. מתבלים במלח לפי הטעם.



הצעת הגשה: מגישים יחד עם דג סלמון ברוטב שמנת עם עגבניות שרי ותרד



הכנת את המתכון? ממש נשמח לשמע איך יצא!

תייגו אותנו בסטורי באינסטוש , זה עושה לנו נעים בלב ❤


פוסטים אחרונים

הצג הכול