מאפינס בננה שוקולד צ׳יפס

⬇️ דילוג למתכון


כשגיליתי על הסוכרת הריון, ממש חיפשתי מתכונים מפנקים ללא ממתיקים מלאכותיים. הטעם ובעיקר האפטר טייסט שמגיע עם הממתיקים לא בא לי טוב, במיוחד בהריון, פלוס זה לא באמת בריא…

בחיפושי בפינטרסט אחר מתכונים טובים שיסגרו את פינת המתוק נתקלתי במתכונים למאפינס בננה והבנתי שזה בול מה שאני צריכה- המתקה טבעית, קינוח מפנק ואחלה ארוחת ביניים. וכך נולד המתכון, משילוב של מספר מתכונים שמצאתי וקצת ניסיונות המתכון הזה פורסם בקבוצת הפייס שליוותה אותי בכל השלבים של הסוכרת הריון- הריון מתוק- סוכרת הריון וקיבל הרבה מחמאות.

וזה לגמרי המתכון הראשון שידעתי שחייב להיות בבלוג….

מהמתכונים הכייפים שאפשר תמיד לשנות ולשדרג:

שברי אגוזים, חמאות אגוזים, להחליף את השמן קוקוס בחמאה ועוד

את השוקולד המריר אפשר להחליף בשוקולד ציפס רגיל, אבל זה באמת טעים ככה והרבה יותר בריא (ומתאים לסוכרת הריון ופליאו)

אפשר גם לאפות כעוגה במקום מאפינס (אצלנו זה היה להיט כעוגת יומולדת עם קישוט אוכמניות וקצפת)



מתכון מאפינס בננה שוקולד צ׳יפס

זמן הכנה: 15 דקות | זמן כולל: 40 דקות | כמות: 12 מאפינס | סוכרת הריון | פליאו | ללא גלוטן | ללא סוכר


חישוב פחמימות במתכון לסוכרת הריון (12 יחידות)-

פחמימות גלויות: 60 גרם למתכון כולו | 5 גרם ליחידה

נטו פחמימות: 96 גרם למתכון כולו | 8 גרם ליחידה


מה צריך?

2 כוסות קמח שקדים

רבע כפית מלח

חצי כפית אבקת סודה לשתיה

2 ביצים L

2 בננות בשלות מאד, מעוכות עם מזלג

רבע כוס שמן קוקוס במצב נוזלי

כפית תמצית וניל אמיתית

100 גרם שוקולד מריר 85% קצוץ גס בסכין (70 גרם בפנים, 30 גרם מפוזר מלמעלה)


איך מכינים?

מערבבים בעזרת מטרפה את כל הרכיבים מלבד השוקולד בקערה גדולה



מוסיפים 70 גרם שוקולד ומערבבים עם כף עץ עד להטמעה



יוצקים את התערובת לתבנית מאפינס ומפזרים מעל את שאריות השוקולד הקצוץ



מכניסים לתנור שחומם מראש ל180 מעלות ואופים במשך 20-25 דק עד שקיסם יוצא יבש ופירורי מוציאים מהתנור ומצננים מספר דקות ומתענגים עם כוס קפה מפנקת :)



הכנת את המתכון? ממש נשמח לשמע איך יצא!

תייגו אותנו בסטורי באינסטוש , זה עושה לנו נעים בלב ❤


פוסטים אחרונים

הצג הכול