top of page

גרילנדת צמר DIY

עודכן: 30 ביוני 2021



למרות שהלידה הצפויה שלי היא רק בסוף יולי, החלטנו לנצל את תקופת הקורונה לעיצוב החדר המחודש של עומר ותינוקי .

המוטיב שבחרתי לחדר שלהם הוא קשת בענן, באופן לא כזה מפתיע :) אבל רציתי לא לחזור על קשת בענן כמו שהיא יותר מידי בחדר אלא ליצור דקורציה שמתכתבת עם הנושא וונותנת טאצ׳ים של צבע מתגוון בצבעי הקשת.


את החדר המלא אני מקווה שבקרוב מאד כבר נעלה לפה- אבל עד אז תקבלו הצצות לפרוייקטים מתוך החדר, כשהראשון הוא DIY קטן ליצירת שרשרת גדילים מחוטי צמר. את החוטים קניתי במקס סטוק ממש בזול, והעלות הכוללת של הפרוייקט הייתה סביב ה25 שח, כשנשאר לנו ממש המון חומר גלם לpרוייקטים נוספים מצמר....

הזמן הוא המרכיב הכי יקר בסיפור ולקח לי סביב השעה להכין אותה. מה צריך? חוטי צמר במגוון צבעים לבחירתכם

חוט ליצירת השרשרת

חתיכת קרטון מלבנית

מספריים



מתחילים! מגלגלים חוט צמר על המלבן שלנו. אני עשיתי 20 סיבובים אבל אתם יכולים לעשות יותר או פחות בהתאם לנפח שאתם רוצים. גם האורך לגמרי נתון לבחירתכם, והוא יקבע לפי אורך הקרטון שתבחרו לחתוך. גוזרים את הקצה עם מספריים.


חשוב! יש לשים לב שהקצוות של החוט (ההתחלה והסוף שאנחנו נגזור) יהיו באותו צד של הקרטון, וזה יהיה הצד התחתון של הגדיל שלנו.


גוזרים עוד 2 חוטים קטנים לקשירות הגדיל



משחילים את החוט הארוך באופן הבא ואז מעלים אותו לחלק העליון של הגדיל ויוצרים קשר ראשוני ולא מהודק. חותכים את הקצה התחתון של הגדיל, ואז מהדקים את הקשר שעשינו ומוסיפים קשר נוסף ליצירת קשר כפול חזק.


לוקחים את החוט הקצר ומלפפים סביב הגדיל, קושרים בקשר כפול וגוזרים את הקצוות של החוט.

חשוב לשים לב שאתם ממקמים את הקשר הזה במיקום כמה שיותר זהה בכל הגדילים על מנת ליצור אחידות.



הגדיל שלנו מוכן ורק נשאר לנו לתת לו את הטאץ הסופי וליישר אותו! גוזרים את השאריות עם מספריים חדות, שכל החוטים יהיו באותו האורך, כמובן גם פה חשוב להקפיד להשוות לשאר הגדילים שלנו שהאורך יצא אחיד.



ממשיכים ומכינים את כל הגדילים שאנחנו רוצים. אני יצרתי גדילים ב5 צבעים, 3 מכל אחד. אתם מוזמנים להחליט מה מתאים לכם :) אני גם בחרתי לסדר אותם בצורה מתגוונת שכל צבע מרוכז ברצף ואז ממשיכים לצבע הבא, אתם יכולים ליצור חזרתיות לבחירתכם.



עכשיו כשכל הגדילים שלנו מוכנים נעבור לשלב התליה שלהם על חוט ליצירת השרשרת עצמה!

נגזור חוט באורך השרשרת הרצוי, חשוב לזכור שצריך גם קצוות לקשירת השרשרת אחכ (חיבור לקיר או למה שנרצה) ולכן אני ממליצה בחום להוסיף לאורך החוט 30% ממה שנראה לכם- אח״כ בתלייה גוזרים ומקצרים!



מתחילים בקשירת הגדילים ע״י החוט הארוך שלהם שחיברנו להם בקצה. קושרים אותם לאורך החוט בסדר הרצוי, קשר לא מהודק לשרשרת באופן מוחלט על מנת שיהיה אפשר להזיז את הגדיל על השרשרת כשנתלה אותה שנוכל למקם ולסדר את הגדילים במרחקים מדויקים בנוחות, אך מנגד שיראה צמוד לשרשרת. מבצעים עוד קשר כפול על הקשר שעשינו וגוזרים את הקצוות כמה שיותר קרוב לקשר שלנו.



השרשרת שלנו מוכנה ונשאר לנו רק לבחור לה מקום בחדר ולתלות אותה! אפש לתלות אותה בעזרת וואשי טייפ בקצוות, לחבר על 2 מסמרים או לקשור אותה על רהיט/אביזר בחדר כמו מוט הוילון שלכם או לתומכי מדף.



הכנתם את הגרילנדה? ממש נשמח לשמע איך יצא!

תייגו אותנו בסטורי באינסטוש , זה עושה לנו נעים בלב ❤

406 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
ילדה מחזיקה שלט עם הכיתוב הלו ליטל בלוג

Hello little BLOG

עולם של יצירה, עיצוב ובישול עם ובשביל הקטנטנים

בואו ותצטרפו לכל הכייף 

שאנחנו עושים :)

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page